فرزانه
20 بهمن 1402
مقاومت به انسولین
با سلام و خسته نباشید…
بنده ۳۴ ساله با سابقه ی ۲۰ سال دیابت نوع ۱ وابسته به انسولین هستم که پزشک بنده تشخیص مقاومت به انسولین داده و به من متفورمین دادند. من با توجه به تغذیه مناسب و نداشتن افزایش وزن چربی شکمی زیادی دارم و ریزش موی وحشتناک که تقریبا دارم کچل میشم به پزشک پوست و مو مراجعه کردم چندین بار و همه میگن از دیابته. اما دوستان دیابتیم همچین مشکلی ندارن. و با اینکه مقاومت رو تا حدودی کنترل کردم باز هم ریزش مو و چربی شکمی دارم شما چه راهکاری برای بنده دارین؟ با تشکر
سلام با تشکر از سوال خوبتون. همراهی همزمان دیابت با چاقی و ریزش مو، و تجویز قبلی متفورمین برای شما، ذهن رو بیشتر به سمت سندرم تخمدان پلی کیستیک یا همون تنبلی تخمدان میبره که ممکنه تغییراتی هم در شدت و مدت قاعدگی داشته باشید. بنابراین احتمالا متفورمین برای این منظور براتون تجویز شده. با همه این توضیحات لازم هست به صورت حضوری معاینه بشید، پس بهتره به متخصص زنان مراجعه کنید.
در رابطه با مصرف همزمان انسولین و متفورمین هم حتما پزشکتون توصیههای لازم رو بهتون گفتن که بایستی حواستون به افت قند خون باشه. تنتون سلامت.