پاسخ به پرسش
19 آبان 1404
آمپول رژیمی
سلام وقت بخیر
من ۲۴ سالمه و مدت زیادی با رژیم و ورزش پیش رفتم. ۱۲ کیلو کم کردم اما هنوز ۲۴ کیلو اضافه وزن دارم. پزشک متخصص تغذیه آمپول لاغری رو پیشنهاد دادند. خواستم شما هم باتوجه به تجربه بالینی تون درباره اثرگذاری و عوارض احتمالیش راهنماییم کنید. ممنونم
سلام دوست عزیز وقتتون بخیر باشه 🌸
آمپولهای لاغری مثل مونجارو یا اسپارتینا که در واقع معمولا حاوی تیرزپاتاید هستن، در افرادی که BMI بالایی دارند یا اینکه بعد از مدت طولانیای رژیم غذایی به وزن ایدهآلشون نرسیدن گزینههای خوبی هستن به شرطی که حتما با دوزهای کم و معقول و تحت نظر پزشکتون شروع بشن و به تدریج دوزشون افزایش پیدا کنه، در این صورت میتونن در کنار ورزش و رژیم غذایی شما رو به طور چشم گیری به هدف وزنیتون نزدیکتر کنن (حدود ۱۵ الی ۲۵ درصد کاهش وزن که در افراد و شرایط مختلف متفاوته). عوارض گوارشی شایعی مثل حالت تهوع, احساس سنگینی در معده، یبوست و اسهال در بعضی افراد ممکنه اتفاق بیوفته که میتونه طبیعی باشه
ولی عوارض جدیتر و نادرتری مثل سنگ کیسهی صفرا، التهاب پانکراس و افت شدید قند خون (به خصوص در افراد دیابتی) هم میتونه از عوارضش باشه. بنابراین قبل از شروع درمان باید توسط پزشکتون از یک سری جهات مثل سابقهی بیماریهای تیروئید، صفرا و پانکراس بررسی بشید تا با خیال راحتتری درمانتون رو شروع کنید.
تنتون سلامت باشه 🙏🏻🌸