پزشک تایید شده

دکتر کوثر حاج‌دزفولیان (پزشک عمومی)

بیوگرافی و معرفی

تجربه کاری سال
تخصص
شبکه‌های اجتماعی
-

مقالات علمی منتشر شده

مقاله‌ای از این پزشک یافت نشد.

پاسخ‌های پزشک در انجمن

پاسخ به پرسش 19 آبان 1404

آمپول رژیمی

سلام وقت بخیر من ۲۴ سالمه و مدت زیادی با رژیم و ورزش پیش رفتم. ۱۲ کیلو کم کردم اما هنوز ۲۴ کیلو اضافه وزن دارم. پزشک متخصص تغذیه آمپول لاغری رو پیشنهاد دادند. خواستم شما هم باتوجه به تجربه بالینی تون درباره اثرگذاری و عوارض احتمالیش راهنماییم کنید. ممنونم
سلام دوست عزیز وقتتون بخیر باشه 🌸 آمپول‌‌های لاغری مثل مونجارو یا اسپارتینا که در واقع معمولا حاوی تیرزپاتاید هستن، در افرادی که BMI بالایی دارند یا اینکه بعد از مدت طولانی‌ای رژیم غذایی به وزن ایده‌آلشون نرسیدن گزینه‌های خوبی هستن به شرطی که حتما با دوز‌‌های کم و معقول و تحت نظر پزشکتون شروع بشن و به تدریج دوزشون افزایش پیدا کنه، در این صورت میتونن در کنار ورزش و رژیم غذایی شما رو به طور چشم گیری به هدف وزنیتون نزدیک‌تر کنن (حدود ۱۵ الی ۲۵ درصد کاهش وزن که در افراد و شرایط مختلف متفاوته). عوارض گوارشی شایعی مثل حالت تهوع, احساس سنگینی در معده، یبوست و اسهال در بعضی افراد ممکنه اتفاق بیوفته که میتونه طبیعی باشه ولی عوارض جدی‌تر و نادرتری مثل سنگ کیسه‌ی صفرا، التهاب پانکراس و افت شدید قند خون (به خصوص در افراد دیابتی) هم میتونه از عوارضش باشه. بنابراین قبل از شروع درمان باید توسط پزشکتون از یک سری جهات مثل سابقه‌ی بیماری‌های تیروئید، صفرا و پانکراس بررسی بشید تا با خیال راحت‌تری درمانتون رو شروع کنید. تنتون سلامت باشه 🙏🏻🌸
پاسخ به پرسش 17 مهر 1403

قاعدگی

سلام وقت بخیر . ببخشید ، من ۱۸ سال دارم و دوره قاعدگی من غالبا ۷ روز هست . اما گاهی اوقات بیشتر از ۷ روز طول میکشه (حدودا ۹ روز) . در چنین شرایطی نیاز به مراجعه به متخصص هست برای بررسی بیشتر؟
سلام دوست عزیز ممنون که برای پاسخ به سوالتون ما رو انتخاب کردید 🙏🏻🌸 ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که در سال‌های اول شروع پریود و سن بلوغ ممکنه سیکل‌ها، نامنظم و یا حتی طولانی و کوتاه باشند. ولی در مواردی که این بی‌نظمی‌ها مکرر اتفاق میوفته و زمان خون‌ریزی در سیکل‌های متعدد بیشتر از ۷ روز میشه؛ بهتره که پیگیری بیشتری داشته باشید و در صورت بروز علائمی مثل سرگیجه، خون‌ریزی‌ شدید حتی در روز‌های پایانی سیکل و دفع لخته‌های بزرگ بدون فوت وقت به متخصص زنان مراجعه کنید. تندرست باشید 🌱☺️
پاسخ به پرسش 23 مرداد 1403

سرماخوردگی

سلام وقت بخیر، خسته نباشید من ۲۴سالمه، یه بچه سه ماهه دارم یکم سرما خوردم ابریزش بینی دارم و یکم گلودرد به همراه خستگی. چه کارهایی کنم بچه‌م سرما نخوره و چه داروهایی بخورم خودم زودتر خوب بشم؟ پیشاپیش ممنونم ازتون.
سلام دوست عزیز، ممنونیم از سوال و اعتمادتون 🌸 سرماخوردگی در اکثریت مواقع عامل ویروسی داره و خود به خود طی چند روز بهبود پیدا میکنه ولی در مواردی هم نیاز هست که آنتی‌بیوتیک مصرف کنید که تجویزش حتما پس از معاینه توسط پزشک اتفاق میوفته پس با توجه به اینکه در دوران شیردهی هستید و شیرخوار عزیزتون سن کمی داره بهترین کار مراجعه حضوری به پزشک هست تا در صورت لزوم برای شما داروهای مورد نیازتون تجویز بشه و روند بهبودیتون سریع‌تر بشه. برای جلوگیری از انتقالش باید بگم که به هر حال حین شیردهی احتمال انتقال عفونت بالا میره که میتونید با رعایت بهداشت فردی، شست‌ و شوی دست‌ها و استفاده از ماسک احتمال انتقالش رو کم کنید. از طرفی هم اگر فرزندتون از شیر خشک استفاده میکنه، میتونید از همسر یا سایر اعضای خانواده برای شیردهی به نوزاد در این دوران کوتاه کمک بگیرید. با آرزوی تندرستی برای شما و خانواده عزیزتون 🍀
پاسخ به پرسش 06 مرداد 1403

تنبلی تخمدان

سلام! سی و نه‌ ساله‌ام و یک دختر ده ساله دارم. یک‌سالی هست که تنبلی تخمدان دارم. می‌خوام باردار بشم. به دکتر مراجعه کردم ولی نتیجه‌ای نگرفتم‌. اول این که ممکنه فعالیت تخمدانم برنگرده؟ و دوم استرسی‌ست که برای بارداری و به دنیا آوردن بچه‌ی سالم دارم.
سلام دوست عزیز 😊 ممنون از اعتمادتون و سوالی که پرسیدید🌸 در پاسخ به سوال اولتون باید بگم که جدا از شرایط سنی شما که بالای ۳۵ سال هست و این خودش پیگیری بیشتری برای بارداری میطلبه، بارداری در شرایطی مثل تنبلی تخمدان یا سندرم تخمدان پلی‌کیستیک کاملا امکان‌پذیره ولی لازمه‌ش مراقبت بیشتر شما نسبت به بارداری‌های دیگه هست. نکته‌ای که باید بهش دقت کنید اینه که راهکار اصلی کنترل این سندرم رعایت سبک‌ زندگی مناسب، کم‌کردن قند و چربی در رژیم غذایی و افزایش فعالیت ‌فیزیکیه. حتی در نهایت درصورتیکه بارداری به صورت طبیعی هم اتفاق نیفته، احتمال بارداری با روش‌هایی مثل IVF هم خیلی بالاست. در رابطه با سوال دومتون هم باید بگم که ممکنه بارداری با چالش‌هایی مثل دیابت بارداری و فشارخون بارداری مواجه بشه ولی درصورتیکه که تمام مدت بارداری به صورت منظم تحت نظر پزشک متخصص قرار بگیرید‌، با احتمال بسیار بالایی، بارداریتون به سلامتی طی میشه و مشکلی برای شما و جنین ایجاد نخواهد شد. تنتون سلامت 🌱
پاسخ به پرسش 24 خرداد 1403

double bull tablet

سلام وقتتون بخیر، خیلی ممنون از تیم خوبتون و وقت و انرژی که برای جواب دادن به سوالات ما میذارین🌹 من مدتیه که احساس بی حالی و بی حوصلگی دارم، اگرچه این حس منشأ روانی هم داره، اما میخواستم بدونم اشکالی نداره روزی یدونه قرص مکمل دابل بول بخورم؟ قبلا هم پیش اومده که دچار این بی حالی‌ها بشم و وقتی این مکمل رو مصرف میکردم خیلی خوب بود برام. فقط نکته ای که وجود داره من پرکاری تیروئید دارم و متی مازول هم مصرف میکنم، آیا مصرف دابل بول با متی مازول تداخل نداره؟ میتونم استفاده کنم؟
سلام دوست عزیز ممنونیم از اینکه همراهمون هستید، حضور و اعتمادتون باعث دلگرمی ماست🌸 ابتدا باید اشاره کنم که بی‌حالی و بی‌حوصلگی میتونه دلایل جسمانی و روانی مختلفی از جمله خواب نامنظم و ناکافی، اختلالات هورمونی، کمبود انواع ویتامین‌ و... داشته باشه. پیشنهاد میکنم با توجه به اینکه متی‌مازول مصرف میکنید، ابتدا از نظر تحت کنترل بودن بیماری زمینه‌ایتون مشورتی با پزشکتون داشته باشید. و اگر در این زمینه مشکلی وجود نداشت، همونطور که خودتون گفتید مسائل روانپزشکی رو هم باید در نظر بگیرید. از طرفی در ارتباط با مصرف مکمل‌هایی هم که ترکیبات انرژی‌زا دارند مثل Double Bull، میشه گفت که در افزایش انرژی کمک‌ کننده هستند و تداخل مستندی هم با متی‌مازول ندارند. تنتون سلامت.