پرسش مطرح شده 23 مرداد 1403

سرماخوردگی

سلام وقت بخیر، خسته نباشید من ۲۴سالمه، یه بچه سه ماهه دارم یکم سرما خوردم ابریزش بینی دارم و یکم گلودرد به همراه خستگی. چه کارهایی کنم بچه‌م سرما نخوره و چه داروهایی بخورم خودم زودتر خوب بشم؟ پیشاپیش ممنونم ازتون.
دکتر کوثر حاج‌دزفولیان (پزشک عمومی)

دکتر کوثر حاج‌دزفولیان (پزشک عمومی)

عضو دپارتمان تخصصی پزشکیو
سلام دوست عزیز، ممنونیم از سوال و اعتمادتون 🌸 سرماخوردگی در اکثریت مواقع عامل ویروسی داره و خود به خود طی چند روز بهبود پیدا میکنه ولی در مواردی هم نیاز هست که آنتی‌بیوتیک مصرف کنید که تجویزش حتما پس از معاینه توسط پزشک اتفاق میوفته پس با توجه به اینکه در دوران شیردهی هستید و شیرخوار عزیزتون سن کمی داره بهترین کار مراجعه حضوری به پزشک هست تا در صورت لزوم برای شما داروهای مورد نیازتون تجویز بشه و روند بهبودیتون سریع‌تر بشه. برای جلوگیری از انتقالش باید بگم که به هر حال حین شیردهی احتمال انتقال عفونت بالا میره که میتونید با رعایت بهداشت فردی، شست‌ و شوی دست‌ها و استفاده از ماسک احتمال انتقالش رو کم کنید. از طرفی هم اگر فرزندتون از شیر خشک استفاده میکنه، میتونید از همسر یا سایر اعضای خانواده برای شیردهی به نوزاد در این دوران کوتاه کمک بگیرید. با آرزوی تندرستی برای شما و خانواده عزیزتون 🍀
محتوای درمانی منطبق بر پروتکل‌های رسمی

سوال پزشکی متفاوتی دارید

شما هم می‌توانید به صورت کاملاً رایگان سوال خود را ثبت کنید تا پزشکان متخصص کلینیک در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

ارسال سوال جدید