پرسش مطرح شده 06 مرداد 1403

تنبلی تخمدان

سلام! سی و نه‌ ساله‌ام و یک دختر ده ساله دارم. یک‌سالی هست که تنبلی تخمدان دارم. می‌خوام باردار بشم. به دکتر مراجعه کردم ولی نتیجه‌ای نگرفتم‌. اول این که ممکنه فعالیت تخمدانم برنگرده؟ و دوم استرسی‌ست که برای بارداری و به دنیا آوردن بچه‌ی سالم دارم.
دکتر کوثر حاج‌دزفولیان (پزشک عمومی)

دکتر کوثر حاج‌دزفولیان (پزشک عمومی)

عضو دپارتمان تخصصی پزشکیو
سلام دوست عزیز 😊 ممنون از اعتمادتون و سوالی که پرسیدید🌸 در پاسخ به سوال اولتون باید بگم که جدا از شرایط سنی شما که بالای ۳۵ سال هست و این خودش پیگیری بیشتری برای بارداری میطلبه، بارداری در شرایطی مثل تنبلی تخمدان یا سندرم تخمدان پلی‌کیستیک کاملا امکان‌پذیره ولی لازمه‌ش مراقبت بیشتر شما نسبت به بارداری‌های دیگه هست. نکته‌ای که باید بهش دقت کنید اینه که راهکار اصلی کنترل این سندرم رعایت سبک‌ زندگی مناسب، کم‌کردن قند و چربی در رژیم غذایی و افزایش فعالیت ‌فیزیکیه. حتی در نهایت درصورتیکه بارداری به صورت طبیعی هم اتفاق نیفته، احتمال بارداری با روش‌هایی مثل IVF هم خیلی بالاست. در رابطه با سوال دومتون هم باید بگم که ممکنه بارداری با چالش‌هایی مثل دیابت بارداری و فشارخون بارداری مواجه بشه ولی درصورتیکه که تمام مدت بارداری به صورت منظم تحت نظر پزشک متخصص قرار بگیرید‌، با احتمال بسیار بالایی، بارداریتون به سلامتی طی میشه و مشکلی برای شما و جنین ایجاد نخواهد شد. تنتون سلامت 🌱
محتوای درمانی منطبق بر پروتکل‌های رسمی

سوال پزشکی متفاوتی دارید

شما هم می‌توانید به صورت کاملاً رایگان سوال خود را ثبت کنید تا پزشکان متخصص کلینیک در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

ارسال سوال جدید