پرسش مطرح شده 15 مرداد 1404

مصرف دارو برای خواب زیاد

سلام من ۲۵ سالمه خوابم خیلی زیاده و عملا زندگیم مختل شده وقتایی که هم بیدارم خیلی خیلی خستم. آزمایش دادم، کم کاری تیروئید داشتم و دارو مصرف میکنم، اما متخصص تیروئید گفتن که علت خستگی و خواب زیادت این نیست و برام سرترالین تجویز کردن اما هیچ تاثیری نداشت. پیش متخصص خون رفتم گفتن کم خونی داری ولی این مشکلت از کم خونی نیست. به تازگی متوجه شدم دارویی برای خواب زیاد هست به نام مدافینیل. میخواستم ببینم بدون تجویز پزشک میتونم این دارو رو مصرف کنم؟؟؟؟

دکتر علی احمدوند (پزشک عمومی)

عضو دپارتمان تخصصی پزشکیو
سلام، امیدوارم حالتون خوب باشه. با توجه به توضیحاتی که فرمودید مصرف خودسرانه مدافینیل نه تنها توصیه نمیشه بلکه میتونه خطرناک هم باشه. مصرف اشتباه این دارو میتونه باعث اضطراب، تپش قلب و افزایش فشار خون و حتی وابستگی روانی بشه. از طرفی این دارو و داروهای مشابه نمیتونن عامل اصلی خواب‌آلودگی شما رو درمان کنن و فقط علائم شما رو کاهش میدن که این مسئله میتونه حتی خطرناک هم باشه، چرا که از تشخیص و درمان علت زمینه‌ای غافل میشید. بنابراین توصیه میکنم، صرفا در آزمایشات، به دنبال علت اختلال خواب نباشید. شاید لازم باشه به یک نورولوژیست که در زمینه اختلال خواب تخصص دارن، مراجعه بفرمایید.
محتوای درمانی منطبق بر پروتکل‌های رسمی

سوال پزشکی متفاوتی دارید

شما هم می‌توانید به صورت کاملاً رایگان سوال خود را ثبت کنید تا پزشکان متخصص کلینیک در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

ارسال سوال جدید