پرسش مطرح شده 08 مهر 1404

انوکساپارین

سلام وقتتون بخیر سرنگ‌های آماده و از پیش پر شده انوکساپارین نیاز به هواگیری دارند؟ من امروز یکی رو دور نافم تزریق کردم اما هواگیری نکردم ولی به بدنه سرنگ ضربه زدم هوای زیادی داخلش بود، مشکلی پیش نمیاد؟ درکل باید هواگیری بشه یا نه؟

دکتر علی احمدوند (پزشک عمومی)

عضو دپارتمان تخصصی پزشکیو
سلام، طبق گفته شرکت‌های داروسازی، حباب هوای موجود در سرنگ‌های از پیش پر شده، به تخلیه کامل سرنگ کمک کرده و عارضه‌ای هم برای بیمار ایجاد نمیکنه. بنابراین بهتره پیش از تزریق انوکساپارین، هوای موجود رو به انتهای سرنگ بفرستید تا آخرین چیزی که تزریق میشه همین حباب هوا باشه. در این صورت نه تنها از خروج کامل مایع سرنگ اطمینان حاصل شده بلکه از نشت مایع تزریق شده به بیرون پوست هم جلوگیری میشه.
محتوای درمانی منطبق بر پروتکل‌های رسمی

سوال پزشکی متفاوتی دارید

شما هم می‌توانید به صورت کاملاً رایگان سوال خود را ثبت کنید تا پزشکان متخصص کلینیک در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

ارسال سوال جدید