پاسخ به پرسش
29 مهر 1403
مقابله کردن با ترس بچهها
سلام! دخترم ده سالشه. دوهفته پیش توی مدرسه معلمش در مورد مرگ و زندگی بعد از مرگ صحبت کرده و دخترم از اون موقع ترسیده. مدام به مرگ فکر میکنه و گریه میکنه. ترسش حتی خواب و خوراک و مدرسه رفتنش رو به هم ریخته. بفرمایید چه روشی به کار ببرم؟ چی باید بهش بگم تا ترسش از بین بره؟
ممنون از کانال و تیم پژشکیو که وقت میذارید و پاسخگو هستید.🙏
سلام
در ابتدا عرض کنم که نگرانی شما رو بهعنوان یک مادر درک میکنم، اما توجه داشته باشید که نیاز است هیجانات خام فرزندتان در گفتوگو با شما مجدد تجربه شوند تا تبدیل به یک احساس شود. توصیه میکنم در زمینه تنظیم هیجانی کودک از طریق روش «فرزندپروری انعکاسی» مطالعه کنید، سپس درباره ترس کودک از مرگ با او صحبت کنید و اجازه دهید ترس او بازتنظیم شود. در پایان اگر مداخلات اولیه شما پاسخگو نبود و پیامدهای این ترس بیش از ۱ ماه ماندگار شد، حتما به یک رواندرمانگر کودک مراجعه کنید.