پرسش مطرح شده 14 اردیبهشت 1404

بنظر شما من ام اس دارم؟؟

سلام وقتتون بخیر ببخشید بنده ۲۰ سالمه و فردی بسیار بسیار استرسی و مضطرب هستم چند وقت پیش پاهام گزگز میکردن و دست چپم سنگین شده بود رفتم دکتر گفتش که از استرس و بعدش رفتم آزمایش خون دادم کمبود ویتامین دی و فقر آهن دارم چند وقت قرص خوردم ویتامین خوردم و اوکی شدم اما چند هفته قرصارو مرتب نمیخوردم الان فقط گزگز پاهام برگشته(پای سمت چپ بیشتر هست). با چندین دکتر حرف زدم همگی گفتن که ام اس نیست اما چند روزه که انگار جلوی چشمام دود هست و البته چشمام ضعیفه و قبلش رفتم توی گرد و خاک لطفا کمکم کنید از لحاظ روحی بسیار بهم ریختم

دکتر علی احمدوند (پزشک عمومی)

عضو دپارتمان تخصصی پزشکیو
سلام، کمبود انواع ویتامین و مواد مغذی مثل ویتامین‌های گروه B و D و همچنین کم‌خونی فقر آهن، همگی می‌تونن عامل ضعف و خستگی و علائم عصبی مثل گزگز دست و پا باشن. از طرفی استرس و اضطراب مزمن هم می‌تونه منجر به دردهای اسکلتی عضلاتی بشه. بنابراین پیش از شک به بیماری ام‌اس پیشنهاد می‌کنم ابتدا به تشخیص و درمان علل زمینه‌ای توجه داشته باشید و در صورت ادامه داشتن علائم، پس از معاینه و مشاوره با پزشک عمومی به متخصص مغز و اعصاب و یا روان‌پزشک مراجعه کنید. تندرست باشید.
محتوای درمانی منطبق بر پروتکل‌های رسمی

سوال پزشکی متفاوتی دارید

شما هم می‌توانید به صورت کاملاً رایگان سوال خود را ثبت کنید تا پزشکان متخصص کلینیک در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

ارسال سوال جدید