پرسش مطرح شده 29 فروردین 1403

استرس و اضطراب

سلام وقت بخیر. من یک دانش اموز کنکوری هستم. وقتی که زیاد به اینده فکر میکنم و نگران میشم دچار تنگی نفس شدیدی میشم به طوری که احساس میکنم نمیتونم نفس بکشم و باید دم عمیق داشته باشم و تپش قلبم میگیرم. نمیدونم اینا بخاطر استرسه یا چی؟ باید به پزشک مراجعه کنم؟ و اینکه ریفلاکس معده دارم، قبلنا مگر در شرایط پر استرس زیاد متوجهش نمیشدم اما الان اگه صبحا زود بیدارشم هی معدم اسید برگشت میده طوری که حتی نمیتونم در بعضی مواقع حرف بزنم. کافئین هم در روزهای خیلی محدود مصرف کردم و الان مصرف نمیکنم.

دکتر علی احمدوند (پزشک عمومی)

عضو دپارتمان تخصصی پزشکیو
سلام وقتتون بخیر. این علائمی که فرمودید از جمله رفلاکس معده، میتونه تحت تاثیر استرس و اضطراب شما به دنبال آزمون‌های پیش رو باشه. توجه داشته باشید که شما تنها کسی نیستید که این شرایط پر استرس رو تجربه میکنید و مطمئن باشید که به خوبی میتونید به کمک یک پزشک و روانشناس ماهر بر این شرایط مسلط بشید. پس توصیه میکنم تا عوارض این رفلاکس و اضطراب ماندگار نشده به یک پزشک مراجعه بفرمایید. با آرزوی موفقیت در آزمون‌های پیش رو :)
محتوای درمانی منطبق بر پروتکل‌های رسمی

سوال پزشکی متفاوتی دارید

شما هم می‌توانید به صورت کاملاً رایگان سوال خود را ثبت کنید تا پزشکان متخصص کلینیک در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

ارسال سوال جدید