پرسش مطرح شده 14 بهمن 1402

دیابت

سلام من دیابت دارم. شنیدم که عسل برای دیابت خوبه. می‌تونم عسل بخورم؟

دکتر مائده نصراللهی (پزشک عمومی)

عضو دپارتمان تخصصی پزشکیو
سلام. ممنون از سوال خوبتون. عسل جزء موادیه که شاخص گلایسمیک کمی داره اما با این حال هنوز هم حاوی قنده و قند خون رو بالا می‌بره. شما می‌تونید به جای شکر و قند معمولی از عسل استفاده کنید اما حد اعتدال رو در مصرفش رعایت کنید. شاخص گلایسمیک هم معیاریه که مشخص میکنه یک کربوهیدرات چقدر سریع می‌تونه باعث افزایش قند خون بشه. پس در افراد مبتلا به دیابت ترجیح داده میشه مواد غذایی که شاخص گلایسمیک پایین‌تری دارن استفاده بشه.
محتوای درمانی منطبق بر پروتکل‌های رسمی

سوال پزشکی متفاوتی دارید

شما هم می‌توانید به صورت کاملاً رایگان سوال خود را ثبت کنید تا پزشکان متخصص کلینیک در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

ارسال سوال جدید